середу, 6 червня 2018 р.

Спортивна година


На допомогу заступнику директора з НВР у початкових класах
Схема аналізу  спортивної години в групі продовженого дня
Критерії змісту діяльності вихователя та  дітей
Оцін-ка
Висновки
1
Підготовка вихователя до заняття. Наявність конспекту, правильність його розробки


2
Відповідність змісту заняття поставленим завданням, віку дітей, їхній підготовленості та умовам проведення


3
Взаємозв’язок частин заняття


4
Підготовка місця та обладнання до заняття


5
Одяг вихователя та дітей


6
Організація заняття. Своєчасність початку та закінчення, тривалість


7
Доцільність розподілу часу на проведення кожної частини заняття


8
Прийоми розташування та пересування дітей на майданчику (у залі), способи їх організації під час виконання вправ у кожній частині заняття


9
Раціональність використання майданчика та інвентарю


10
Відповідність методів та прийомів навчання віку дітей, їхній підготовленості, етапу навчання, характеру вправ


11
Попередження та виправлення помилок у дітей


12
Диференційований підхід у роботі з вихованцями


13
Попередження травматизму. Забезпечення страховки, дотримання техніки безпеки


14
Повідомлення дітям теоретичних відомостей про фізичне виховання


15
Темп виконання та дозування вправ


16
Регулювання фізичного та психічного навантаження протягом заняття


17
Формування навичок правильної постави та особистої гігієни


18
Динаміка фізичних навантажень


19
Поведінка дітей. Дисциплінованість та організованість, стосунки з ровесниками


20
Увага, активність, ініціативність, наполегливість вихованців


21
Самопочуття та настрій дітей


22
Дотримання вимог до вихователя. Якість показу та пояснення вправ


23
Уміння тримати в полі зору  всю групу, контролювати самопочуття та  поведінку дітей


24
Вміння володіти голосом, культура мовлення педагога


25
Володіння спеціальною термінологією


26
Характер проведення спортивної години
 (впевнено – невпевнено), настрій вихователя


РЕКОМЕНДАЦІЇ

За правильної організації спортивна година в групі продовженого дня (далі ГПД) допоможе вихованцям зняти розумову напругу після уроків, подолати втому, підвищити працездатність, рівень рухової активності, збагатитись знанням рухових ігор та естафет, набути умінь організовано грати в колективі однолітків.
Спортивна година в ГПД включає такі види рухів:
·      ходьба звичайна з різними рухами рук, ніг, тулуба; повільна та швидка ходьба по периметру майданчика зі зміною напряму руху; ходьба навшпиньки та на п’ятах;
·      біг повільний і швидкий з виконанням завдань за раптовими сигналами, біг у чергуванні з ходьбою, біг з подоланням нескладних перешкод (перестрибування позначеної лініями канави, про бігання по колоді, перелізання через конструкцію);
·      стрибки на одній та на обох ногах, на місці та з просуванням вперед, через скакалку, обруч;
·      кидки і ловіння м’ячів великих та малих, перекидання м’ячів у парах, метання на дальність, у різні цілі;
·      лазіння, перелітання, прорізання через обручі, сходи та інші конструкції на спортивному майданчику;
·       виси, упори на дитячій перекладині й інших конструкціях;
·      вправи в рівновазі: ходьба по вузькій лінії, колоді, без та з предметами, з подоланням перешкод (переступання м’яча, натягнутої мотузки);
·      вправи з предметами: з м’ячами, обручами (катання обручів, стрибки через обручі, вертикальне катання обручів, обертання навколо тулуба), з кеглями, зі скакалками короткими і довгими (різноманітні стрибки на місці та в русі, поодинці, по два);
·      спортивні розваги з волейбольними, баскетбольними, футбольними м’ячами.
Зміст спортивної години, що включає рухливі ігри та естафети, спортивні розваги згідно з навчальною програмою з фізичної культури для 1 – 4 кл., доповнює її.



Структура спортивної години
І частина – підготовча (10 – 15 хв):
А) шикування дітей; 
Б) ходьба та повільний біг майданчиком у колоні поодинці;
В) загальнорозвивальні вправи під час ходьби, в крузі або грі.
ІІ частина – основна (30 – 40 хв):
А) рухливі ігри ;
Б) естафети;
В) спортивні розваги а парах, невеликих групах.
ІІІ частина – завершальна (5 – 7 хв):
А) загальне шикування школярів;
Б) спокійна ходьба майданчиком;
В) кілька вправ на увагу.



Немає коментарів:

Дописати коментар