На допомогу
заступнику директора з НВР у початкових класах
Схема аналізу
спортивної години в групі продовженого дня
№
|
Критерії змісту діяльності вихователя та дітей
|
Оцін-ка
|
Висновки
|
1
|
Підготовка вихователя до заняття. Наявність конспекту, правильність його
розробки
|
|
|
2
|
Відповідність змісту заняття поставленим завданням, віку дітей, їхній
підготовленості та умовам проведення
|
|
|
3
|
Взаємозв’язок
частин заняття
|
|
|
4
|
Підготовка
місця та обладнання до заняття
|
|
|
5
|
Одяг
вихователя та дітей
|
|
|
6
|
Організація заняття. Своєчасність початку та закінчення, тривалість
|
|
|
7
|
Доцільність розподілу часу на проведення кожної частини заняття
|
|
|
8
|
Прийоми розташування та пересування дітей на майданчику (у залі), способи
їх організації під час виконання вправ у кожній частині заняття
|
|
|
9
|
Раціональність використання майданчика та інвентарю
|
|
|
10
|
Відповідність методів та прийомів навчання віку дітей, їхній
підготовленості, етапу навчання, характеру вправ
|
|
|
11
|
Попередження та виправлення помилок у дітей
|
|
|
12
|
Диференційований підхід у роботі з вихованцями
|
|
|
13
|
Попередження травматизму. Забезпечення страховки, дотримання техніки
безпеки
|
|
|
14
|
Повідомлення дітям теоретичних відомостей про фізичне виховання
|
|
|
15
|
Темп виконання та дозування вправ
|
|
|
16
|
Регулювання фізичного та психічного навантаження протягом заняття
|
|
|
17
|
Формування навичок правильної постави та особистої гігієни
|
|
|
18
|
Динаміка фізичних навантажень
|
|
|
19
|
Поведінка дітей. Дисциплінованість та організованість, стосунки з
ровесниками
|
|
|
20
|
Увага, активність, ініціативність, наполегливість вихованців
|
|
|
21
|
Самопочуття та настрій дітей
|
|
|
22
|
Дотримання вимог до вихователя. Якість показу та пояснення вправ
|
|
|
23
|
Уміння тримати в полі зору всю
групу, контролювати самопочуття та
поведінку дітей
|
|
|
24
|
Вміння володіти голосом, культура мовлення педагога
|
|
|
25
|
Володіння спеціальною термінологією
|
|
|
26
|
Характер проведення спортивної години
(впевнено – невпевнено), настрій
вихователя
|
|
|
РЕКОМЕНДАЦІЇ
|
За правильної організації спортивна година в групі
продовженого дня (далі ГПД) допоможе вихованцям зняти розумову напругу після
уроків, подолати втому, підвищити працездатність, рівень рухової активності,
збагатитись знанням рухових ігор та естафет, набути умінь організовано грати в
колективі однолітків.
Спортивна година в ГПД включає такі види рухів:
·
ходьба звичайна з
різними рухами рук, ніг, тулуба; повільна та швидка ходьба по периметру
майданчика зі зміною напряму руху; ходьба навшпиньки та на п’ятах;
·
біг повільний і
швидкий з виконанням завдань за раптовими сигналами, біг у чергуванні з
ходьбою, біг з подоланням нескладних перешкод (перестрибування позначеної
лініями канави, про бігання по колоді, перелізання через конструкцію);
·
стрибки на одній та
на обох ногах, на місці та з просуванням вперед, через скакалку, обруч;
·
кидки і ловіння
м’ячів великих та малих, перекидання м’ячів у парах, метання на дальність, у
різні цілі;
·
лазіння, перелітання,
прорізання через обручі, сходи та інші конструкції на спортивному майданчику;
·
виси, упори на дитячій перекладині й інших
конструкціях;
·
вправи в рівновазі:
ходьба по вузькій лінії, колоді, без та з предметами, з подоланням перешкод
(переступання м’яча, натягнутої мотузки);
·
вправи з предметами:
з м’ячами, обручами (катання обручів, стрибки через обручі, вертикальне катання
обручів, обертання навколо тулуба), з кеглями, зі скакалками короткими і
довгими (різноманітні стрибки на місці та в русі, поодинці, по два);
·
спортивні розваги з
волейбольними, баскетбольними, футбольними м’ячами.
Зміст спортивної години, що
включає рухливі ігри та естафети, спортивні розваги згідно з навчальною
програмою з фізичної культури для 1 – 4 кл., доповнює її.
Структура спортивної години
І частина – підготовча (10 – 15 хв):
А) шикування дітей;
Б) ходьба та повільний біг майданчиком у колоні поодинці;
В) загальнорозвивальні вправи під час ходьби, в крузі або
грі.
ІІ частина – основна (30 – 40 хв):
А) рухливі ігри ;
Б) естафети;
В) спортивні розваги а парах, невеликих групах.
ІІІ частина – завершальна (5 – 7 хв):
А) загальне шикування школярів;
Б) спокійна ходьба майданчиком;
В) кілька вправ на увагу.
Немає коментарів:
Дописати коментар